FRÅGOR OM VÅRA MATKASSAR

 

Vad ingår i matkassen?

I varje kasse får du tre preppade middagar för två eller fyra personer. Varje vecka kommer en ny meny med nya spännande rätter. All mat är alltid 100 % vegansk, ekologisk och följer säsongen. Måltiderna är genomtänkta, goda och mättande. Du behöver inte inhandla några extra ingredienser, alla komponenter ingår i kassen. Mer information om vår matkasse hittar du här: Gigafood Matkasse 

Hur köper jag min matkasse?

Våra matkassar beställs och betalas direkt i vår webbshop online. Klicka HÄR för att komma till våra matkassar.

Vad kostar en matkasse?

En matkasse för två personer inkl hemleverans kostar 725 kr.

En matkasse för fyra personer inkl hemleverans kostar 1345 kr.

Väljer du att hämta ut din kasse själv hos oss på Gigafood får du 100 kr rabatt på din order.

När måste jag senast beställa?

Varje vecka måndag kl 24.00 har vi beställningsstopp för nästa veckas matkasse. Veckans matkasse levereras sedan på söndag. Inkommer din order efter beställningstopp måndag kl 24.00 levereras din matkasse söndag nästkommande vecka. 

Exempel: 

Ordrar lagda tisdag-måndag vecka 1, levereras söndag vecka 2. 

Ordrar lagda tisdag-måndag vecka 2, levereras söndag vecka 3. 

Och så vidare. 

När och hur levereras min matkasse?

Din matkasse levereras med hemleverans på söndagar. Väljer du att hämta själv hämtas den på lördagar. 

Hemleverans av matkasse: Söndagar mellan kl. 10.00-22.00. Du blir aviserad via sms på morgonen när din matkasse beräknas anlända. Kan du inte vara hemma vid leveransen går det jättebra att ställa den utanför din dörr. Du kan följa din leverans via länk på sms som skickas till det mobilnummer du anger när du beställer.

Hämta på Gigafood, Magnus Ladulåsgatan 8C: Upphämtning sker på fredagar mellan kl. 16.00-17.00.

Jag har lagt en beställning men vill ändra mitt leveransdatum?

Om du får andra planer och vill skjuta upp din leverans kontaktar du oss på hello@gigafood.se senast måndag kl 24.00 veckan innan leverans, så flyttar vi din leverans till ett annat datum.

I vilka områden levererar ni?

Vi levererar matkassar i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Bålsta, Nyköping, Strängnäs, Mariefred, Knivsta, Enköping och Norrtälje med omnejd till följande postnummer: 

111-118, 120-129, 131-139, 141-153, 155, 162-165, 167-172, 174-179, 181-187, 190-197, 611.3-611.7, 611.91-611.99, 613.30-613.51, 619.3, 619.7, 619.9, 642.62, 645.3-645.5, 645.61, 645.93, 645.97, 646.3-646.5, 647.3, 647.51-52, 647.92, 761.3-761.73, 761.75, 761.93, 762.3-762.7, 741.3-741.4, 741.71, 741.9-741.95, 743.3-743.4, 752-757, 749.60-749.62, 745.3-745.7, 745.92-745.98, 749.3-749.4, 749.52, 749.59

Ligger du i ett angränsande område, men hittar inte ditt postnummer ovan? Kontakta oss, så ser vi över om vi kan leverera även till dig.

Jag vill testa matkassen en gång?

Inga problem, du kan köpa vår matkasse som ett engångsköp! För engångsköp väljer du alternativet engångsleverans.

Jag vill prenumera på matkassen?

Du kan välja att prenumerera på vår matkasse, för två eller fyra personer, varje eller varannan vecka. Vår matkasse levereras då automatiskt till dig enligt det intervall som du valt. När du startar din prenumeration dras avgiften för din första kasse via det bankkort som du anger. Nästa avgift dras automatiskt från ditt kort i samband med nästa leverans. Du kan närsomhelst pausa eller säga upp ditt abonnemang utan bindningstid eller extra avgifter. Vill du ändra intervall på dina leveranser, maila oss på hello@gigafood.se

Jag vill pausa eller avsluta mitt abonnemang?

Vill du pausa ditt abonnemang kontaktar du oss på hello@gigafood.se senast måndag kl 24.00 veckan innan leverans. Vi bekräftar via mail ditt uppehåll och pausar din betalning enligt önskemål.

Vill du avsluta ditt abonnemang loggar du in på “Mina sidor” på vår hemsida och säger upp abonnemanget. För att avsluta nästa veckas leverans behöver vi din uppsägning senast måndag kl 24.00.

Jag har en matallergi, hur vet jag vad matkassen innehåller för ingredienser?

Längst ner på sidan för våra matkassar finns en lista med innehållsförteckning och eventuella allergener. I samband med din leverans medföljer alltid en komplett följesedel där samtliga ingredienser i alla rätter listas.

I vår glutenfria matkasse är alla rätter komponerande utan gluten. Dock är vårt kök inte en glutenfri miljö och vi kan därför inte garantera att råvaror inte blir utsatta för korskontanimering. Vi har mycket noggranna hygienrutiner för hantering av gluten och andra allergener. Har du frågor, tveka inte att kontakta oss: hello@gigafood.se

Jag vill ge bort en matkasse/köpa ett presentkort?

Vill du överraska en vän kan du skicka en matkasse direkt hem till dörren som en rolig present. Fyll då i dennes adress- och kontaktuppgifter, istället för dina, så skickas kassen direkt hem till den du vill överraska.

Du kan också köpa ett presentkort i vår webbshop som kan nyttjas vid valfritt tillfälle.

Jag har en rabattkod, hur nyttjar jag den?

Har du en rabattkod anger du denna när du checkar ut i kassan under steg nummer 4 - Payment & Discounts.

Jag kan panta förpackningarna i min matkasse när jag har ätit klart - hur gör jag?

Vår veganska mat är det mest klimatsmarta du kan äta! En klurig grej med att köpa hem en matkasse är dock engångsförpackningarna du får. Vi är därför stolta att du kan panta förpackningarna med &Repeat - världens första cirkulära pantlösning för engångsförpackningar. 4 kr av avgiften i din matkasse är en pantavgift. När du pantar förpackningarna blir materialen återvunna samtidigt som du blir belönad dubbelt med 8 kr i credits, som du kan använda för att köpa ny mat på anslutna &Repeat-restauranger. Allt du behöver göra är att scanna QR-koden med din telefon på Giga-boxen i samband med att du återvinner förpackningarna. Mer information om hur det funkar medföljer i leveransen av din matkasse. Du kan också läsa mer och se en film på &Repeats hemsida HÄR

FRÅGOR OM CATERING

 

Hur bokar jag en catering? 

Här på vår hemsida kan du kontakta oss med din förfrågan via vårt bokningsformulär. Du kan också ringa oss på 08-120 543 76 eller skicka ett mail till hello@gigafood.se

Vad finns på er meny?

Allting hos oss är alltid 100 % veganskt och ekologiskt. Vi erbjuder frukostar, lunchlådor, bufféer, fika och drycker. Här ser du vår meny. Hittar du inte det du söker på menyn så kan vi det mesta och löser det mesta. Så tveka inte att höra av dig med din förfrågan. Vi återkommer inom kort med ett förslag utifrån dina önskemål.

För hur många personer kan jag beställa catering?

Vi hanterar allt ifrån mindre bokningar till leveranser upp till 1000 gäster. För mindre bokningar har vi har en minimigräns på 10 personer per order.

Ändringar, ombokningar och avbokningar

Vi är flexibla, särskilt i dessa speciella coronatider. Med det sagt är det alltid bra att höra av sig i så god tid som möjligt så vi kan justera er bokning efter önskemål och hitta de bästa lösningarna. Vill ni justera antal, lägga till ev allergier eller annan information, hör av er senast kl 12.00 dagen innan leverans.

Hur kommer maten levererad?

Frukost och matlådor kommer levererat portionsförpackat i miljövänliga engångsförpackningar. Vi skickar med servetter och bestick.

Fika och desserter levereras i tårtkartong eller annan lämplig förpackning.

Bufférätter levereras kalla och kommer i större skålar och fat av engångsförpackningar. Vissa av rätterna kan värmas upp på plats om du önskar, men funkar också bra att äta kallt. Du kan välja att servera buffén direkt ur förpackningarna eller lägga över rätterna på porslin. Vi skickar med “toppings” till rätterna som gör din buffé extra fin och tydliga instruktioner för hur du ska göra för att lägga upp allt på bästa sätt.

Är du intresserad av att hyra porslin?

Gigafood tillhandahåller ingen egen uthyrning av porslin. Vi hänvisar istället till Alladin porslinsuthyrning för bas- och standardutbud. För mer exklusiva sammanhang kan vi varmt rekommendera Rental Stories.

Specialkost och allergier?

Har ni allergier att ta hänsyn till? Inga problem - meddela oss så anpassar vi rätterna efter behov och önskemål. Vi hanterar alltid allergener med stor noggrannhet och har strikta rutiner för detta.

Levererar ni caterings på helgerna?

Ja! :) Varmt välkommen med din förfrågan.

Hur levereras min catering?

Du kan välja att hämta din catering själv kostnadsfritt hos oss på Magnus ladulåsgatan 8C, Södermalm eller få den levererad till önskad adress i Stockholm med omnejd.

Vad kostar en leverans?

Priser ex moms 25 %. All frakt faktureras till självkostnadspris.

Dagsleverans vardagar kl 7.00-17.30

Cykelbud inom tull (maxvikt 5 kg) - 200 kr

Fossilfritt bilbud* zon 1: 260 kr

Fossilfritt bilbud* zon 2: 350 kr

Fossilfritt bilbud* zon 3: 630 kr

Fossilfritt bilbud* zon 4: 1000 kr

Kvällsleverans vardagar kl 17.30-21.30

Zon 1, 2, 3, 4: Ordinarie taxa + 25 % jourpåslag

Helgleverans lör-sön

Zon 1, 2: Ordinarie taxa + 100 % jourpåslag
Zon 3: Ordinarie taxa + 80 % jourpåslag
Zon 4: Ordinarie taxa + 60 % jourpåslag

*Alla våra bilbud går på el, biogas och hydrerad vegetabilisk olja (HVO)

ZON 1 - följande postnummer ingår: 104, 111-118 (Stockholm city), 120.

ZON 2 - följande postnummer ingår: 121-131, 164, 167-172, 174, 181-182.

ZON 3 - följande postnummer ingår: 132-136 (Ingarö & Tyresö Strand zon 4), 138, 141-143, 145-146, 162-163, 165, 175, 177, 183, 187, 191.

ZON 4 - följande postnummer ingår: 134.2-135.2, 137, 139, 144, 147, 151-152, 176, 178-179, 184-186, 190, 192-197.